Mødestedets vedtægter
Foreningens navn er Hallebyore Mødested og foreningens adresse er den til enhver tid værende formands.
Foreningens formål er, at videreføre de gamle traditioner, der ligger til grund for opførelsen af Hallebyore Mødested, d.v.s. bevare og udbygge sammenholdet
og de personlige relationer mellem beboerne i landsbysamfundet i nutidens Danmark. Foreningens fysiske rammer er Mødestedet, hvor der kan afholdes møder, aktiviteter og fester inden for foreningens rammer – eller udlejes til foreningens medlemmer.
Som medlem af foreningen, kan optages alle beboere, der er interesseret i at støtte lokalsamfundet i Hallebyore. Et medlemskab omfatter en husstand.
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
Afs. 1. Ordinær generalforsamling
- Der afholdes ordinær generalforsamling hvert år i marts måned. Indkaldelse sker til alle pr. mail ud fra den aktuelle mail-listen og ved skilteopslag, senest 2 uger forud for generalforsamlingens afholdelse.
- Standarddagsorden skal indeholde:
Afs. 2. Ekstraordinær generalforsamling -Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling med 14 dages varsel. - Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske ved brev til medlemmerne senest 14 dage forud for afholdelsen. - På en ekstraordinær generalforsamling, kan kun behandles / vedtages det / de punkter, der fremgår af indkaldelsen. - Såfremt 25 % medlemmer / husstande i fællesskab stiller krav om en ekstraordinær generalforsamling, skal bestyrelsen indkalde hertil jf. ovenstående.
Afs. 1. Foreningens aktiver
- Foreningens aktiver omfatter Mødestedet og den – jfr. regnskabet – værende likvide beholdning.
Afs. 2. Regnskab
- Regnskabsåret følger kalenderåret. - Regnskabet skal revideres senest ved udgangen af januar i efterfølgende år. - Det reviderede regnskab skal som minimum indeholde oplysninger om indtægter / udgifter, fordelt på nøgleområderne: kontingent, drift af Mødestedet, udlejning, aktiviteter og administration, samt en opgørelse over aktiver og passiver. - Godkendelse af regnskab sker på førstkommende generalforsamling og sendes til Kalundborg kommune umiddelbart efter sammen med aktivitetsplan for det kommende år
Afs. 3. Revision
- Den årlige revision / bilagskontrol skal omfatte en kontrol af alle bilag, kontoudtog og optælling af evt. kontantbeholdning - Revisorerne / bilagskontrollanterne kan gennemføre uanmeldt revision / bilagskontrol.
Afs. 4. Forsikring
- Mødestedet skal være forsikret med en generel grundejerforsikring i et godkendt forsikringsselskab.
Foreningens virksomhed varetages af en bestyrelse på 7 medlemmer og 2 suppleanter.
afs. 1. Konstituering
- Formand / afgående formand har ansvar for, at der snarest efter generalforsamlingen indkaldes til konstituerende bestyrelsesmøde, hvor posterne som formand, næstformand, kasserer, sekretær og 3 bestyrelsesmedlemmer fordeles. - Posterne som formand og kasserer skal være fordelt på to personer.
Afs. 2. Bestyrelsesmøder
- Bestyrelsesmøder afholdes efter behov. På bestyrelsesmødet skal referat fra seneste forudgående bestyrelsesmøde godkendes og kassereren skal orientere om den aktuelle økonomiske status og medlemsopgørelse.
Afs. 3. Arkivalier
- Bestyrelsen skal løbende aflevere foreningens arkivalier til Høng Lokalhistoriske Forening med henblik på at bevare historien for eftertiden. - Arkivalier om fatter som minimum protokol, regnskab og dokumenter / billeder af væsentlig betydning. I tvivlstilfælde overlades evt. sortering til Lokalhistorisk Forening.
Foreningen tegnes i det daglige af formand og kasserer .
Ved større sager kræves en enig bestyrelsen.
En evt. gældsætning af foreningens aktiver kan kun gøres efter at det har været forelagt og vedtaget på en generalforsamling med mindst at 2/3 dele af foreningens medlemmer. Er 2/3 af medlemmerne ikke til stede, kan bestyrelsen indkalde til ny generalforsamling, der tidligst afholdes 14 dage efter og senest 6 uger efter første møde. Hvor der kun kræves med simpelt flertal af de fremmødte medlemmer/husstande.
Foreningen hæfter kun for sine forpligtelser med den til enhver tid eksisterende formue. Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de foreningen påhvilende forpligtelser.
Ændring af nærværende vedtægter kræver, at 2/3 dele af foreningens medlemmer stemmer herfor. Er 2/3 af medlemmerne ikke til stede, kan bestyrelsen indkalde til ny generalforsamling, der tidligst afholdes 14 dage efter og senest 6 uger efter første møde. Hvor der kun kræves simpelt flertal af de fremmødte medlemmer/husstande.
Afs. 1. Nedlæggelse
- Nedlæggelse af foreningen kan kun ske, når en af nedennævnte to betingelser er opfyldt:
Eller:
Afs. 2. Foreningens formue
- Foreningens evt. formue skal ved nedlæggelse
tilfalde de arvinger efter aktionærerne jævnfør
tingbogsoplysninger.
- Såfremt der ikke er - eller kan opspores –
arvinger, skal den evt. formue tilfalde Kræftens
Bekæmpelse.
Disse vedtægter er vedtaget på den ordinære generalforsamling 2016