§ 1.Navn
Foreningens navn er Hallebyore Mødested
Foreningens adresse er den til enhver tid værende
formands.
§ 2.Formål
Foreningens formål er, at videreføre de gamle traditioner,
der ligger´til grund for opførelsen af Hallebyore
Mødested, d.v.s. bevare og udbygge sammenholdet
og de personlige relationer mellem beboerne i landsby-
samfundet i nutidens Danmark.
Foreningens fysiske rammer er Mødestedet, hvor der
kan afholdes møder, aktiviteter og fester
inden for foreningens rammer – eller udlejes til
foreningens medlemmer.
§ 3.Medlem af foreningen
Som medlem af foreningen, kan optages alle beboere, der
er interesseret i at støtte lokalsamfundet i Hallebyore.
Et medlemskab omfatter en husstand.
§ 4.Generalforsamling
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
1. Ordinær generalforsamling
- Der afholdes ordinær generalforsamling hvert år i marts måned.
- Der indkaldes til ordinær generalforsamling ved
brev til medlemmerne senest 2 uger forud for generalforsamlingens afholdelse.
- Standarddagsorden skal indeholde:
a. Valg af dirigent.
b. Formandens beretning.
c. Fremlæggelse af regnskab.
d. Valg af 4 / 3 bestyrelsesmedlemmer.
e. Valg af 1 revisor / bilagskontrollant.
f. Forslag til behandling.
g. Forslag til budget / kontingent.
h. Eventuelt.
- Alle valg gælder for to år.
- Beslutninger på generalforsamlingen træffes ved almindeligt flertal, hvor hver husstand har 2 stemmer. Valg til bestyrelsen skal foretages skriftligt, såfremt et medlem kræver dette.
- Ved evt. stemmelighed bortfalder et forslag.
- Forslag fra medlemmerne, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden i hænde senest 1 uge forud for generalforsamlingens afholdelse.
2. Ekstraordinær generalforsamling
- Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling med 14 dages varsel.
- Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske ved brev til medlemmerne senest 14 dage forud for afholdelsen.
- På en ekstraordinær generalforsamling, kan kun behandles / vedtages det / de punkter, der fremgår af indkaldelsen.
- Såfremt 25 % medlemmer / husstande i fællesskab stiller krav om en ekstraordinær generalforsamling, skal bestyrelsen indkalde hertil jf. ovenstående.
§ 5. Økonomi
1. Foreningens aktiver
- Foreningens aktiver omfatter Mødestedet og
den – jfr. regnskabet – værende likvide
beholdning.
2. Regnskab
- Regnskabsåret følger kalenderåret.
- Regnskabet skal revideres senest ved
udgangen af januar i efterfølgende år.
- Det reviderede regnskab skal som minimum
indeholde oplysninger om indtægter / udgifter,
fordelt på nøgleområderne: kontingent, drift af
Mødestedet, udlejning, aktiviteter og
administration, samt en opgørelse over aktiver
og passiver.
3. Revision
- Den årlige revision / bilagskontrol skal omfatte en kontrol af alle bilag, kontoudtog og optælling af evt. kontantbeholdning
- Revisorerne / bilagskontrollanterne kan gennemføre uanmeldt revision / bilagskontrol.
4. Forsikring
- Mødestedet skal være forsikret med en generel grundejerforsikring i et godkendt forsikringsselskab.
§ 6.Bestyrelse
Foreningens virksomhed varetages af en bestyrelse på 7 medlemmer
1. Konstituering
- Formand / afgående formand har ansvar for, at
der snarest efter generalforsamlingen indkaldes til konstituerende bestyrelsesmøde, hvor posterne som formand, næstformand, kasserer, sekretær og 3 bestyrelsesmedlemmer fordeles.
- Posterne som formand og kasserer skal være fordelt på to personer.
2. Bestyrelsesmøder
- Bestyrelsesmøder afholdes efter behov.
- På bestyrelsesmødet skal referat fra seneste
forudgående bestyrelsesmøde godkendes og
kassereren skal orientere om den aktuelle
økonomiske status og medlemsopgørelse.
3. Arkivalier
- Bestyrelsen skal løbende aflevere foreningens arkivalier til Høng Lokalhistoriske Forening med henblik på at bevare historien for eftertiden.
- Arkivalier om fatter som minimum protokol, regnskab og dokumenter / billeder af væsentlig betydning. I tvivlstilfælde overlades evt. sortering til Lokalhistorisk Forening.
§ 7.Nedlæggelse af foreningen
1. Nedlæggelse
- Nedlæggelse af foreningen kan kun ske, når en af nedennævnte to betingelser er opfyldt:
a. På en ordinær generalforsamling, hvor der på den udsendte dagsorden, er et punkt om nedlæggelse – og at et kvalificeret flertal ( 75 % ) af foreningens medlemmer / husstande på generalforsamlingen vedtager dette.
Eller:
b. På en ordinær generalforsamling, hvor der på den udsendte dagsorden er et punkt om nedlæggelse – og at et almindeligt flertal (over 50 %) af de fremmødte medlemmer / husstande på generalforsamlingen vedtager dette, samt at nedlæggelsen bekræftes på en efterfølgende ekstraordinær generalforsamling med almindeligt flertal (over 50 %) af de fremmødet medlemmer / husstande.
2. Foreningens formue
- Foreningens evt. formue skal ved nedlæggelse
tilfalde de arvinger efter aktionærerne jævnfør
tingbogsoplysninger.
- Såfremt der ikke er - eller kan opspores –
arvinger, skal den evt. formue tilfalde Kræftens
Bekæmpelse.
Disse vedtægter er vedtaget på den ordinære generalforsamling